Neljä tähteä Talille ja Taivallahdelle****

Talin ja Taivallahden asiakaskyselyt toivat tyytyväistä palautetta ja tarjosivat kehittämiskohteita

Toteutimme huhtikuussa 2022 asiakaskyselyn, jossa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Talin ja Taivallahden toimintaan ja palveluihin. Asiakaskysely on osa laajaa tutkimuskokonaisuutta, jonka tavoitteena on kehittää asiakaskokemusta halleilla.

Kiitoksia vielä kaikille kyselyyn vastanneille! Yhteystietonsa jättäneiden kesken arvottiin useita palkintoja. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti.

Asiakaspalvelu asiakastyytyväisyyden ytimessä

Kyselyssä selvitimme, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat Talin ja Taivallahden toimintaan sekä palveluihin asteikoilla 1–5 (1=erittäin huono, 5= erittäin hyvä). Molemmat tennishallit saivat neljä tähteä viidestä, mikä on erittäin ilahduttava tulos. Kyselyn mukaan erityisen tyytyväisiä asiakkaat ovat hallien asiakaspalveluun. Talin osalta korkeimmat arvosanat annettiin palvelusta vastaanotossa (4,5/5) sekä Pro Shopissa (4,3/5).

Taivallahdessa asiakkaat ovat erityisen tyytyväisiä palveluun vastaanotossa (4,4/5) sekä kahvilassa (4,3/5). Kyselyn avoimissa kommenteissa tuotiin myös esiin tyytyväisyys hallien asiakaspalveluun:

”Ruusuja annan Taivallahden tenniskeskuksen ystävälliselle ja hyvälle palvelulle”.

”Talin kassahenkilökunta aina avuliaita ja ystävällisiä!”

”Taivallahti ihan paras paikka ja mahtavat porukka :)”

”Talin vastaanoton palvelu on todella miellyttävä, mukavia henkilöitä!”

Missä voisimme parantaa?

Kyselyn kautta saimme myös paljon kehitystoiveita toimintaamme ja palveluitamme kohtaan. Talin osalta eniten parannettavaa on kahvilan tuotevalikoimassa (3,5/5) sekä viihtyvyydessä (3,6/5). Avoimissa kommenteissa ja kehittämisehdotuksissa risuja tuli yleisestä siisteydestä ja järjestyksestä hallilla. Taivallahden osalta vähiten tyytyväisiä oltiin Pro Shopin tuotevalikoimaan (3,5/5) sekä parkkipaikkojen riittävyyteen (2,4/5). Kenttien saatavuuden haasteet nousivat esille avoimissa kommenteissa.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että saimme runsaasti vastauksia ja että, kokonaisuudessaan asiakkaat ovat tyytyväisiä nykytilaan Talissa ja Taivallahdessa”, toimitusjohtaja Pekka Mäkelä kertoo.

”Kaikki saadut asiakaspalautteet ovat arvokkaita, ja ne antavat meille työkaluja kehittää toimintaamme sekä seurata niitä tekijöitä, jotka vaikuttavat pelaajiemme tenniskokemuksiin”.

Kehityshankkeet

Asiakkaamme ovat meille tärkeitä, ja siksi tavoitteenamme on tarjota heille paras mahdollinen tenniskokemus. Pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme ja palveluitamme, myös asiakaspalautteen perusteella. Viime keväänä Taivallahden pukuhuoneet remontoitiin osana pelikokemusta. Kesällä 2022 Talin uudella puolella maalattiin kenttiä ja parkkialueelle asennettiin sähköautojen latauspaikkoja.

Tänäkin vuonna tulemme tekemään merkittäviä investointeja, joiden avulla parannamme asiakkaidemme pelikokemusta. Taliin on suunnitteilla neljä uutta sisäkenttää, jotka sijoittuisivat nykyisen uuden puolen jatkeeksi. Laajennushankkeen suunnittelu on käynnistynyt ja tavoitteena on ryhtyä rakennustöihin ensi vuonna. Taivallahteen tulee keväällä uusi ”mini” ulkotenniskenttä ja ulkotiloja uudistetaan kesän aikana.

Olemme myös aloittaneet yhteistyön alkuvuodesta Zennizen kanssa. Yhteinen tavoitteemme on parantaa asiakkaidemme pelikokemusta ja tehdä Zenniz-laitteista osa Talissa tapahtuvaa valmennus- ja tuomarointikäyttöä. Zenniz-laitteita on asennettu seitsemälletoista kentälle ja käyttö on tällä hetkellä maksutonta. ”Nyt on selkeästi nähtävissä, että Zenniz kiinnostaa ja luo hyvää pöhinää hallilla, sanoo Pekka Mäkelä. ” Tavoitteena on, että syksyllä 2023 meillä olisi Zenniz-laitteet käytössä kaikilla Talin ja Taivallahden kentillä”.

Yhteisöllisyys

Yhteisöllisyyden rakentaminen on meille eritäin tärkeää.  Pyrimme luomaan yhteisöllisyyttä järjestämällä tennistapahtumia ja aktiviteetteja eri kohderyhmille. Tästä hyvänä esimerkkinä vuoden päätapahtumamme HPP Open, joka tuo tenniksestä kiinnostuneet ihmiset yhteen pelaamisen ja huipputenniksen seuraamisen merkeissä. Tänä vuonna kyseinen kovatasoinen ATP Challenger-turnaus järjestetään marraskuun alussa. Suunnitteilla on myös kovatasoinen naisten ITF-turnaus. Toukokuussa Talissa pelataan kansainvälinen Ten-Pro-turnaus, jossa 10–16-vuotiaat juniorit pääsevät pelaamaan viikon aikana useita otteluita. 

Syksyllä 2022 käynnistyneessä Taitava-liigassa on ollut energiaa ja vahvaa yhteisöllisyyden tunnetta. Taitava-liigassa on mukana ensimmäisellä kaudella huikeat 32 joukkuetta ja n. 100 pelaajaa. Joukkuemuotoinen kilpailusarja tarjoaa hauskan ja helpon tavan kilpailla tenniksessä.

Deucebags-joukkuetta edustava Mikko Kaarlela kuvailee Taitava-Liigaa seuraavanlaisesti: ”Tuntemattomat ihmiset pääsevät pelaamaan keskenään ja fiilis on ollut mahtava. Parasta on se, että kaikki älytön vaiva kenttien etsimisestä on poissa. On mahtavaa tulla paikalle, kun pallot, kentät ja tuloslomakkeet ovat valmiina, eikä tarvitse kuin astella kentälle ja pelata. Täysin uusia vastustajia on todella paljon ja vaikka kaksinpeli menisi huonosti, pystyy vielä nelinpelissä parantamaan omaa suoritustaan.”

Tietoa kyselystä

  • Kysely toteutettiin sähköisesti huhtikuussa 2022
  • Vastauksia saatiin yhteensä 1026 henkilöltä, joista miehiä oli 63 % ja naisia 37 %.
  • Vastaajista 92 % pelaavat Talissa ja 56 % pelaavat Taivallahdessa
  • Kolmasosa vastanneista pelaavat tennistä kaksi kertaa viikossa ja 39 % ovat mukana valmennuksessa

Jatkossa Talin ja Taivallahden hallit toteuttavat asiakastyytyväisyyskyselyn parin vuoden välein. Kaikenlainen palaute on aina tervetullutta myös kyselyiden ulkopuolella. Palautetta voi lähettää osoitteeseen: asiakaspalvelu@talitaivallahti.fi

Katariina Merve
Projektipäällikkö